INFORMACE

 

Provozní doba mateřské školy je od 6.30 hodin do 16.30 hodin

 

 

 

 

1. třída Berušky (kapacita třídy je 27 dětí)

Jsou zde děti ve věku od 2 do 4 let. Zde se zaměřujeme na adaptaci dětí z rodinného prostředí do kolektivu dětí a přizpůsobení se pravidelnému režimu dne v MŠ. Děti se zde učí samostatnosti, pracovat ve skupinkách, získávat větší okruh znalostí a dovedností zejména formou hry. Všechny děti jsou vedeny ke vzájemné toleranci, zdvořilosti, ohleduplnosti a učí se navzájem si pomáhat. 

 

2. třída Sluníčka (kapacita třídy je 28 dětí)

Jsou zde děti ve věku od 4 do 5 let. Děti se zde učí samostatnosti, pracovat ve skupinkách, získávat větší okruh znalostí a dovedností zejména formou hry. Všechny děti jsou vedeny ke vzájemné toleranci, zdvořilosti, ohleduplnosti a učí se navzájem si pomáhat. 

 

3. třída Motýlci  (kapacita třídy je 17 dětí)

V této třídě jsou především děti, které se intenzivně připravují na vstup do základní školy. Spolu s nimi tu jsou i děti s odloženou školní docházkou a budoucí předškoláci. 

 

Režim dne v MŠ

 

 

 

ranní blok činností

- scházení dětí, spontánní hry

- individuální a skupinové didakticky zaměřené činnosti
- jazykové chvilky, TV chvilky
- grafomotorická cvičení
- hygiena, svačina

 

příprava na pobyt venku, pobyt venku

hygiena, oběd

 

odpolední blok činností

- hygiena, příprava na odpočinek, četba pohádky, odpočinek dětí

- individuální práce s dětmi s nižší potřebou spánku
- osobní hygiena, svačina
- hry podle zájmu dětí, řízené i spontánní činnosti

 

Denní režim je pružný a umožňuje reagovat na potřeby dětí, jejich aktuální potřeby a dění v MŠ. Denní program zahrnuje každodenní činnosti - hru, učení i práci a tvoří běžný denní řád, s nímž se děti seznámí, a který je uspokojuje.

Děti zde nachází potřebné zázemí, klid, bezpečí i soukromí. Poměr spontánních a řízených činností je v denním programu vyvážený. Umožňuje volný průběh činností, nenutí děti zabrané do hry, aby ji povinně zanechaly a přešly k jiné činnosti. Upřednostňujeme hravé a tvořivé činnosti.

Děti mají dostatek času a prostoru pro spontánní hru, mají možnost ji rozvíjet, dokončit ji nebo se k ní později vrátit. Každý den jsou pravidelně zařazovány pohybové aktivity, tělovýchovné chvilky. Pravidelně zařazujeme jazykové chvilky, pečujeme o správný rozvoj řečové výchovy. Činnost je plánovaná, rozdělená do jednotlivých integrovaných bloků, pracujeme ve skupinách i individuálně. Využíváme, co nejvíce pobytu venku.

 

 

 

Seznam potřebných věcí do mateřské školy

 

Bačkorky s pevnou patou (z bezpečnostních důvodů ne pantofle nebo crocsy).

Pohodlné oblečení do třídy (tepláky, kraťasy, sukýnku, kalhoty).

Náhradní oblečení do sáčku v šatně (punčochové kalhoty, tepláky, spodní prádlo, tričko, ponožky) - pro případ nehody.

Pláštěnku a holínky pro deštivé počasí (deštníky jsou z bezpečnostních důvodů na vycházku zakázány!)

Oblečení na pobyt venku (počítejte s pravděpodobností znečištění).

Pyžamo nebo noční košili.

Umělohmotný hrneček s ouškem (nejlépe s dobře zapamatovatelným potiskem, aby si děti svůj hrneček poznaly).

Kraťasy a pokrývku hlavy (ve slunných dnech) na zahradu.

V zimním období oblečení na sníh, rukavice (pro malé děti palčáky).

 

Prosíme, všechny věci dětem podepište!

 

 

Spolupráce s organizacemi:

 

Pedagogicko-psychologická poradna Šumperk

Pedagogicko-psychologická poradna Ústí nad Orlicí

Speciálně-pedagogické centrum Ústí nad Orlicí

Klinický logoped 

DDM (Dům dětí a mládeže) Damián Lanškroun